Pamatskola
Pamatskola „Brīvā Māras skola" veidota kā alternatīva valsts izglītības sistēmai Latvijā, kur paralēli valsts noteiktajiem Latvijas izglītības standartiem un vadlīnijām mācību procesā tiek pievērsta liela uzmanība cilvēka psiholoģijai un audzināšanai, kā arī dabiskajai izziņai un cilvēka būtības apziņas attīstībai.
Skolas darbības balsti
Droša emocionālā vide
Sadarbība un attiecības
Liela loma ir savstarpējai sadarbībai, atklātībai un vēlmei kopā palīdzēt bērnam augt un pilnveidoties, jo tieši labvēlīga un pozitīvi orientēta kultūrvide skolā, ko veido skolotāju, bērnu un vecāku cilvēciskās savstarpējās attiecības, ir spēcīgs virzītājspēks, lai bērns iegūtu visas viņam un sabiedrībai vajadzīgās zināšanas un prasmes.
Vide
Mājīga un brīva vide
Skolas vide ir veidota, lai skolā bērni justos ērti un patīkami - bibliotēka, mācību klases, atpūtas stūrīši ar dažādām spēlēm, tehnoloģiju pieejamība, radošās pašizpausmes telpas, sporta zāle, virtuve un liela āra teritorija. Arī vecākiem ir iespēja baudīt vidi gan ikdienā, gan dažādos kopīgos pasākumos.,
Konstruktīvisms
Iemācīties mācīties pašiem
Konstruktīvisma pamatā ir teorija, kas balstīta uz zinātniskiem pētījumiem par to kā cilvēki mācās. Konstruktīvisms dod iespēju bērniem justies atbildīgiem par savu mācīšanos un attīsta sociālās un komunikatīvās prasmes, veidojot mācīšanās vidi, kurā tiek akcentēta sadarbība un ideju apmaiņa. Konstruktīvisms uzsver, ka skolēns mācību procesā nav pasīvs dalībnieks, tā kā jauno zināšanu apguve balstās uz iepriekšējām zināšanām.
Inovācijas
Daudzveidīgas mācību metodes
Skolas komandas skolotāji aktīvi turpina mācīties un augt līdzi laikam, meklējot arvien jaunas pieejas un metodes darbam ar bērniem, atbilstoši viņu vajadzībām, lai kopā tiktu galā mūsu laikmeta aktuālajiem izaicinājumiem, izvirzot sev arvien jaunus sniedzamos mērķus izglītības jomā.
Mazas klases
Individualizēta pieeja
Ik katrs skolotājs, sadarbībā ar vecākiem, atbalsta bērnu viņa izaugsmē. Skola ar katru bērnu strādā izzinot viņa fizioloģiskās, emocionālās un intelektuālās spējas, tādējādi, dziļāk iepazīstot bērnu, var atrast pieeju, kas vislabāk palīdz bērnam augt viņa izglītības ceļā. Izglītības procesa laikā regulāri tiek analizēti un pārrunāti katra bērna individuālie sasniegumi īpašās tikšanās reizēs gan ar vecākiem, gan bērniem, gan skolotājiem.
Holistiskais pasaules redzējums
Harmonijas avots
Kopveseluma jeb holistiskais pasaules uzskats apliecina to, ka nekas šajā pasaulē nepastāv
atrauti no citiem un ka viss un ikviens eksistē kā viena veseluma daļa. Īpaša vieta skolas dzīvē ir arī mūsu senču atstātajam mantojumam, kas palīdz daudz dziļāk izprast sevi un pasauli sev visapkārt.
Skolas ikdienas organizācija
-
Pamatskola strādā katru dienu no 8.00 - 15.00
-
No 15.00 - 17.00 pieejama pagarinātā dienas grupa vai dažādas darbnīcas jeb interešu izglītības programmas/pulciņi par papildus samaksu;
-
Nav klasisko mājas darbu, bet gan jēgpilni projekti, uzdevumi, patstāvīgie darbi, kas bērnam pašam ir pa spēkam;
-
Ieplānots brīvais laiks ārā katru dienu, neatkarīgi no laika apstākļiem;
-
Mazas grupas līdz 10 - 15 bērniem katrā klases saimē;
-
Ir pieejamas speciālistu konsultācijas pie sadarbības partneriem (logopēds, psihologs u.c.);
-
Skolā izmantotas mūsdienīgas alternatīvās mācību metodikas, kas palīdz sasniegt valsts noteiktos sasniedzamos rezultātus;
-
Skolā darbojas noteikumi, ko kopā veidojuši bērni ar skolotājiem, kas māca bērniem izprast cēloņu un seku likumu, veidojot atbildīgas un cieņpilnas attiecības;
-
Sadarbību vērsta procesa attiecībām izveidei starp skolēnu-pedagogu-vecākiem;
-
Ģimeniska un mājīga vide;
-
Veselīgu ēšanas principu ievērošana, piedāvājam veģetāro, standarta un alerģisko ēdienkaršu izvēli, sadarbībā ar ēdināšanas uzņēmumu;
-
Dažādu dzīves prasmju apgūšana ikdienas darbos, veicot ikdienā dažādus darba pienākumus skolā;
-
Mūsu senču mantojuma izzināšana caur Saules gada ritu, iesakņošanās Dabas gadskārtu ciklos, pasaules veseluma apjausmas radīšana kopā ar savu ģimeni;
-
Divas reizes mācību gada laikā skola organizē bērnu-vecāku-skolēnu konferenci, kuros skolēni uzstāda savus mācību mērķus un prezentē savus mācību sasniegumu portfolio;
-
Īpaša uzmanība tiek veltīta skolēna audzināšanas darbam, kur katru dienu pedagogs ar savu personību rosina skolēnus apjaust sevi, cienīt citus, audzināt savu raksturu un atpazīt vērtības mums apkārt;
-
Piesātināta sociālā dzīve gan skolā, gan ārpus tās, kas pilna ar projektiem, konkursiem, ekskursijām utt., lai bērni varētu savas iegūtās zināšanas pārbaudīt un pilnveidot reālajā dzīvē.
Skolas mācību maksa
Mēnesī EUR 450
Šo līdzmaksājuma summu vecākiem ir iespējams samazināt pašvaldības līdzfinansējuma apmērā:
Mārupe: EUR 87;
Rīga: EUR 12,92;
Ķekava: EUR 50.
ĒDINĀŠANU nodrošina: Ainiva
Dienā: pusdienas EUR 4.80, brokastis EUR 1.80 (piedāvājumā parastā, veģetārā un alerģiskā ēdienkarte)
IKGADĒJAIS LĪDZFINANSĒJUMS par mācību vidi un līdzekļiem EUR 250
ĢIMENES ATLAIDES līdz 20 %
INTEREŠU IZGLĪTĪBAS PULCIŅI & DARBNĪCAS SKOLĀ UN PIRMSSKOLĀ
par papildus samaksu no EUR 25 līdz EUR 50